29 Mart 2016 Salı

Renkli Resim Çizme Tekniğim ve Kullandığım Boyalar


İyi akşamlar kızlar! ^_^

  Geçenki yazımda karakalem üzerine birşeyler anlatmaya çalıştım elimden geldiğince. Bu yazımda da kuruboyalarla boyama tekniklerini anlatacağım. Ben eğitimini almadım ama izlediğim birkaç videodan ve kendi kendime geliştirdiğim teknikle ortaya iyi işler çıktığını umuyorum.
    Ben Faber Castell'in 36'lı kuruboya setini kullanıyorum ama 24'lü seti de yeterli olacaktır. Ekstra işime yarayan açık renk ten rengi olması. Kalemler oldukça kaliteli ve canlı boyuyor. Yeni başlayanlar için iyi bir seçim olacaktır. Kağıt veya defter seçimi boya kadar önemli olmasa da kağıdın kalın olması her zaman için avantajdır. Çizimin kabarmasını, ezilip büzülmesini kimse istemez değil mi? Defter için gözüm kapalı önerebileceğim marka kesinlikle Canson. Gel gelelim boyama aşamasına.


Çoğumuzun sorduğu soru "Parlak yerleri nasıl yaptın?" . Parlak yer aslında kağıdın boşta kalan, boyanmayan kısmı. Rengimizi seçtikten sonra boyayacağımız kısmı önce bastırmadan hafifçe boyuyoruz. Işık veya yansıma varsa o kısmı boş bırakıyoruz. Daha sonra gölgelendirmelere geçip koyu kısımları ekliyoruz. Ne kadar çok bastırarak kuvvetli boyarsak resim o kadar canlı durur. Tek yönde boyama taraftarı hiç olmadım. Her yöne kuvvetlice boyayarak kalem izini kaybetmek mümkün. Ben genelde kuruboyada chibi, anime, fanart tarzı çizmeyi seviyorum. Görseldeki çizim baya karışık durabilir. Ama boyaması çok zevkli. Tabi boyamaya başlamadan önce çizmek gerekli onu da başka bir yazımda anlatacağım. Şimdilik bu kadar.. Görüşmek üzere!


2 yorum:

  1. Merhaba blogunuz ne kadar tatlı pembis pembis :) Hemen takibe aldım bende beklerim! :)

    YanıtlaSil